كل الناس …ولقاء مع خبيرة التنمية البشرية سوزي ربيع. – http://www.kolalnaseg.com
أخبار عاجلة
الرئيسية / سيدتي / كل الناس …ولقاء مع خبيرة التنمية البشرية سوزي ربيع.

كل الناس …ولقاء مع خبيرة التنمية البشرية سوزي ربيع.

Spread the love

 

كل الناس ..ولقاء مع خبيرة التنمية البشرية سوزي ربيع.

لقاء مع خبيرة التنمية البشرية سوزي ربيع.
هل بداية الطرق سهلة ؟
لا طبعاً البداية دايمأ صعبة لكن بالصبر والاصرار تقدر توصل لحلمك وتحققه ومن خلال التدريب في مجال التنميه البشريه اتعلمت منها حاجات كتيره ومن اهمها معرفه نقاط القوه والضعف في شخصيتي و كيفيه الاستفاده من نقاط القوة والتخلص من نقاط الضعف. ومن اهم الصعوبات اللي كانت بتوجهني هي سفري الدائم من بورسعيد الى القاهره لاني مقيمة في بورسعيد وكان التدريب والدراسة واعمالي وطموحاتي موجوده بالقاهره.
ما هي اهم المحطات في حياتك ؟
من اهم المحطات في حياتي المحطه الدراسية بعد حصولي علي مؤهل عالي لم اكتفي يذالك لكن حصلت دراسات عليا وحصلت علي كورسات كتير متنوعه في التنميه البشريه مع د.ابراهيم الفقي . وفي مجال الجرافيك و الاعلام و البرمجه . وبعد الانتهاء من التدريب ابتديت اني انقل الخبرات اللي اكتسبتها الي الاخرين بالعمل في مجال التدريب.

ماهي احب الاشياء لقلبك ؟
احب الاشياء الى قلبي هي امي واولادي وبحب نفسي قوي بحب شخصيتي مع ان فيها سلبيات بحاول دايمأ اغيرها لكن فيها كثير من الإيجابيات .

ما هي احلامك ؟
مع بداية كل سنه بقوم بتسميه السنه بعباره و عام 2018 هوا عام الانجاز بالنسبة لي . وكمان نفسي الف العالم كله واني اكون سبب في سعادة كل اللي حولية واني اكون مصدر اضاءه في حياه الاخرين . واقوم بتقديم التنميه البشريه بشكل مختلف. يفيد المجتمع وخصوصا الاطفال وتغيير سلوكهم والاهتمام بهم لان الاطفال هم المستقبل في اي دوله.

 
242
Shares
242   
 
 
  

عن admin