بعد وصولها لـ 2 مليون متابع.. فيسبوك يغلق صفحة مبادرة «فطرة» المناهضة للمثلية – http://www.kolalnaseg.com
أخبار عاجلة
الرئيسية / اخبار كل الناس / بعد وصولها لـ 2 مليون متابع.. فيسبوك يغلق صفحة مبادرة «فطرة» المناهضة للمثلية

بعد وصولها لـ 2 مليون متابع.. فيسبوك يغلق صفحة مبادرة «فطرة» المناهضة للمثلية

Spread the love

بقلم : محمود هاشم

بعد وصولها لـ 2 مليون متابع.. فيسبوك يغلق صفحة مبادرة «فطرة» المناهضة للمثلية
الموضوع بجد في غاية من الاهميه ولازم يكون في رد للمجموعه دي لأنهم بينتشرو بسرعه و دلوقتي القوس قزح بقى رمز ليهم، وقدروا من خلال الألوان بتاعته ينتشروا بسرعة الصاروخ، وقدروا بفلوسهم يكسبوا دعم منصات كبيرة جدًا على مستوى العالم كله وساعدتهم على الانتشار.

بس دلوقتي، ومن أيام قليلة، ربنا يلهم مجموعه من شباب إنهم يعملوا حملة عظيمة ضدهم، ويستخدموا نفس فكرة الألوان، بس المرة دي لونين، لون بيعبر عن الذكر، ولون بيعبر عن الأنثى، وسموا المبادرة “فطرة”، لأن الإنسان بيتولد بالفطرة اللي ربنا خلقه عليها، ربنا خلقنا ذكر وأنثى علشان نكمل بعض ونحد من الأمراض ونتكاثر، ربنا خلق (حواء) من ضلع (آدم)، مخلقش ذكر آخر.

ربنا قال لنا إنها كبيرة من الكبائر، ربنا قال إنها بتخالف الإنسانية، ولو ركزت هتلاقي إن الأمراض بتاكل فيهم ومنبعها دايمًا من عندهم بسبب رفضهم لأمر الله اللي خلقنا بيه.

دلوقتي فطرة بتنتشر بسرعة الصاروخ، آلاف من الأشخاص والمنصات غيروا صورة البروفايل للونين، وشوفت الصور ظهرت قدامي صدفة علشان احس ببهجة غير عادية.

الفكرة عظيمة، ساعدوا على انتشارها، صدقوني همَ قدروا يوهموا العالم إنهم كتير بسبب استغلالهم لإمكانياتهم، احنا كمان نقدر نوريهم إننا آلاف الأضعاف وبإمكانيات بسيطة جدًا.

البشر جنسين فقط

 
242
Shares
242   
 
 
  

عن user